Om bloggen

Hej, jag vill att min blogg ska vara min guide och min hjälp. När jag bara slösar min tid och inte gör något vettigt, det händer alldeles för ofta, kan den vara det. Men då har jag ofta för djup ångest för att orka skriva.

Nu ska jag gå och lägga mig och då ska man veta att jag har sovit mer än fyra timmar på eftermiddagen. Det är i alla fall bättre än att slösa sin tid. Det känns som att jag skulle kunna somna snabbt igen. Det känns inte alls som det brukar när jag har sovit på eftermiddagen. Förkylning har man ihjäl med varm dryck, tjocka kläder och mycket sömn.

Ibland är bloggen dock ett hinder. Det handlar helt enkelt om att inse när det svänger. Ibland känns det som om jag är bipolär med svängningar under en och samma dag. När jag är uppåt är bloggen ett hinder för då vill jag rida på den vågen och snabbt göra allt viktigt. När jag är nere är jag för nere för att orka skriva. Men på det hela taget är det bra med bloggen: den dämpar euforin något, men det är det värt.

Det jag vill göra är att läsa och skriva, men då faller hemmet. Jag har bott här i åratal, men ändå har jag inte ordnat mitt hem. Så vill jag inte ha det. Det gäller att finna en jämvikt mellan allt, men nu ligger jag så långt efter att jag har svårt att välja var jag ska börja.

Just nu ska jag i alla fall bara dricka lite vatten som jag har värmt och sedan borsta tänderna och lägga mig och läsa. Hoppas sedan på att kunna sova fram till halv sju. Om jag vaknar mitt i natten, tar jag medicin för att somna om igen. Tackar forskarna för denna medicin. Utan den skulle det inte gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0