Tove och Tim

Alla säger att deras liv är förstörda. Det måste nyanseras. Jag gick ut gymnasiet med mycket bra betyg och började direkt att studera och då hade jag kommit in på den utbildning som jag ville. Jag kände mig som en kung. Sedan visade det sig med tiden att jag lider av ett funktionshinder som gör mig mer mänsklig. Jag har varit tvungen att omvärdera saker och ting i livet. Det har varit en process att gå igenom men jag är numera trygg i det liv jag har och kommer att ha. Jag förstår att det inte är samma sak som att behöva vakna på morgonen och tänka på att man har mördat någon. Jag skriver "mördat" för jag förväntar mig att det är vad rätten kommer att komma fram till i det här fallet. De är 16 år och de var kungar. Nu kommer de att vara tvugna att omvärdera saker och ting i sina liv. Det är svårt och det kommer att ta tid. Det tar tid att göra det. Jag vet att de som jag gick med i skolan undrar vad jag egentligen sysslar med och de undrar varför jag inte fortsatte att vara kung. De vet inte vad som ligger bakom. Tove och Tim kommer att ha en tuff tid framför sig men de kommer också att hitta glädjeämnen i livet. Man ska veta att den som bor i Sverige, vilket jag gör och även Tove och Tim gör, har mycket goda förutsättningar att kunna få ett bra liv trots de dåliga förutsättningar man har då man är ansvarig för att en annan person har dött. Man ser det inte då man är kung men när man sedan är långt ner börjar man titta omkring sig och då finner man glädje i det man har. Det ju inte så att alla I Schweiz är superlyckliga och att de i Zimbabwe är superolyckliga. Nej, Tove och Tim har inte förstört sina liv. De har tagit ett rejält kliv nedåt men de har inte förstört det. Det är fortfarande där, men det är annorlunda. De är inte längre kungar och de kommer aldrig mer att vara det, men de kan finna glädje i det de har. De är människor och därför älskar jag dem och jag tror inte att jag är ensam. Saker och ting är inte alltid logiska här i livet. Vad tänkte de på? OK, när hon är död kan vi vara lyckliga tillsammans. Vänta! Nej, när hon dör så buras vi naturligtvis in och vi kommer att bli hatade och avskydda av massor av folk. Så borde de ha tänkt. De borde ha förstått att de kommer att åka fast och buras in om de mördar Therese. De borde ha förstått den storm av negativa tankar och det hat som skulle riktas mot dem. Med andra ord var inte logik inblandat i handlandet. Det var irrationellt från början till slut. Tove menar att hon är oskyldig. Kan hon ha rätt? Ja. Hennes ess är att hon kan säga att hon naturligtvis förstod att de skulle åka fast direkt om det hade varit på riktigt. Därför var det aldrig på riktigt för henne. Därför blev hon chockad då Tim ringde och sa att det var avklarat. Hur kunde han vara så dum så han trodde att hon menade det? Dock kvarstår en del saker som inte talar för henne. Hon borde ha ringt polisen direkt då Tim hade ringt henne och inte bara lungt sovit hos OB. Dessutom ser det inte så bra ut att Tim hängde utanför Therese hem flera gånger och det ibland i timmar. Tove borde då ha insett att han inte såg det som ett spel och stoppat honom. Idag avbröts rättegången för Tim kollapsade och skickades med ambulans till ett sjukhus. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0