Nu är det nästan natt

Jag hade tur för jag fick prata med GB. Det var inte så kul att prata med henne idag. Vi brukar inte prata, vi brukar bara chatta. Idag pratade vi och det var ingen höjdare. Jag har svårt att förstå vad hon säger. Jag pratade även med A-L M från SN, I. Det var kul. Lite även med SM från C, I. Lyssnade på Sommar med Siw Malmqvist från söndagen den 3 augusti 1997. Minns inte vad jag gjorde den söndagen, men jag minns hur det var ett par veckor senare. Jag var sjuk från måndagen den 18 augusti 1997 till ungefär torsdagen den 21 augusti 1997. Jag minns även fredagen den 1 augusti 1997. Då åt jag frukost med CC och AP och då jag gjorde det ringde FB från sin bil då han var på väg hem. Jag tror att det på lördagen den 2 augusti 1997 som jag inte hittade CC och AP på grund av ett missförstånd, men jag är inte säker på det. Söndagen den 3 augusti 1997 gjorde jag nog inte ett dugg vettigt. Det brukade inte bli något vettigt gjort på den där tiden.

Nu på kvällen har jag i alla fall skrivit mycket och gjort bra saker. Tack vare denna blogg funkar det bättre. Pratade tidigare med CG och hon försöker att få bostad i S. Det verkar vara omöjligt för henne att lyckas. Det är inte bra. Nej, det är en tragedi. På ett annat sätt är det bra för då förstår i alla fall hon varför jag tycker det är svårt. Och värre kommer det att bli. En stor social katastrof är vad vi kommer att se i Sverige om några år. Tro mig, det kommer att bli stora problem. Jag vet det. Jag kan se det komma. Jag kan inte förklara varför jag inte kan få någon bostad. Jag vet att det har med Aspergers syndrom att göra. Det har även att göra med att jag ser mig själv som en usel och värdelös människa. Jag kan inte förklara det. Jag har aldrig lyckats förklara det för någon och det enormt frustrerande och jag blir arg ibland då jag tänker på det. Det är bara att acceptera att jag inte kan förklara det och att man inte kan förstå det. Nej, jag har bara alltid fått höra att det är så enkelt att få en bostad. Det är så enkelt. Nu pratar jag om folk som inte har några pengar. Så nu får inte CG någon bostad och då förstår alltså hon i alla fall. Det är dåligt, men det visar att jag har lite rätt i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0