Israel är en förbrytarstat

Hej, Sveriges ambassadör i Israel har uttalat vad hon tycker om en artikel i Aftonbladet och detta stod sedan på ambassadens hemsida. Hon ska inte uttala sig om artiklar i tidningar. Nu blir hon med all rätt mycket kritiserad och det hon skrev finns inte längre på internetsidan. Aftonbladets artikel var inte helt lyckad, men den var inte så farlig heller. Israel är en förbrytarstat och Israel skjuter ihjäl oskyldiga människor. Man måste få kunna kritisera Israel utan att bli kallad judehatare. Jag älskar judar och jag älskar folket i Israel men faktum kvarstår. Deras regering är en grupp kriminella. Men för att komma undan diskussioner beskyller de ofta direkt kritiker för att vara judehatare. Israel ska existera! 1967 års gränser är de som ska gälla. Hamas och al-Fatah är förbrytare. Jag hatar det de gör mot oskyldiga israeler. I artikeln i Aftonbladet står det inte att det är på ett visst sätt. Nej, det står bara att en del tror det. Det måste man kunna få skriva. Nu ska jag snart sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0